ŠPINDLERŮV MLÝN - KRAKONOŠ.
Dvoumístné vleky s portálovými podpěrami vyráběné Transportou Chrudim, které nesly označení VL-1000 (někdy také VT-1000), případně jejich lehčí varianty VL-500 (VS-500) představovaly v 70. letech páteřní zařízení většiny významnějších lyžařských středisek v Československu. Z původních zhruba sto sedmdesáti jich dodnes zůstalo v ČR a SR v provozu jen zhruba dvacet. Další dosluhují v zemích bývalého východního bloku (např. na Ukrajině a v Gruzii).
Ze sedmi těchto Transport ve Špindlerově Mlýně se dochoval pouze vlek Krakonoš (mapa), kterému je věnována následující reportáž. Nachází se poblíž centra města, bohužel jeho odlehlost od zbývajících lyžařských lokalit a absence umělého zasněžování vedly v posledních letech k útlumu jeho provozu. Technologie i přilehlá sjezdová trať však vypadají v dosud zachovalém stavu. Původní druhá, delší sjezdová trať, byla ve střední trase zasažena novou výstavbou a není již sjízdná v celé své délce.
Vydáno: 25.9.2018
Aktualizace:
-